Jobboldali közlekedés bevezetése

 

Magyarországon, még a harmincas évek végén is, a baloldali közlekedés volt érvényben. A háborús megnővekedett nemzetközi, főleg német forgalom miatt feltétlenül szükséges volt, a Németországban és számos csatlós országban meghonosodott “jobbra hajts - balra előzz” forgalmi rendre való áttérés. Az ország Budapesten kívüli részén, 1941. július 6-án vezették be az új forgalmi rendet. Ez különösen az egy lovas fogatú kocsik tulajdonosait érintette, mert a kocsikat úgy kellett átalakítani, hogy a lovat a kocsirúd jobb oldalára lehessen befogni. A bal-oldalon lévő kocsitáblát a jobb oldaltra, a jobb olda-lon elhelyezett lámpát a baloldalra kellett áthelyezni. A jobb oldali kormánnyal rendelkező gépkocsik még üzemben maradhattak, de új kocsit csak a baloldalon elhelyezett volánnal engedélyeztek

Budapesten nagyobb probléma volt az áttérés, hiszen az autóbuszokat át kellett alakítani, hogy az utasok az út melletti járdán tudjanak fel és leszállni. Ezért Budapesten 1941. november 9-én vezették be az új forgalmi rendet. Ma a világ nagy részén jobb-oldali a közlekedés. A konzervatív Angliában és a Brit nemzetközösségben a baloldali érvényes.

 

<< Vissza